miercuri, 18 ianuarie 2012

Prajitura cu mere coapte

Astazi la Reteta de Acasa va prezentam o reteta foarte buna si usor de facut. Este vorba despre o Prajitura cu mere coapte! Daca in loc de tava de cuptor de forma dreptunghiulara folosim o forma rotunda si folosind aceleasi ingrediente, vom face celebrul Tort de mere

Ingrediente:


- 1 kg mere
- 6 linguri zahar tos
- 500g frisca lichida


Pentru blat:
- 6 oua
- 6 linguri apa
- 250 g zahar
- 250 g faina
- 1 praf de copt
- 2 pliculete zahar vanilat


Pasul 1 Reteta de acasa : PRAJITURA CU MERE COAPTE: Pregatirea si coacerea merelor
Pentru prepararea retetei de acasa Prajitura cu mere coapte avem nevoie de 1 kg de mere. 


Dupa ce spalam merele, le curatam de coaja si le taiem in felii mai groase. 


Le punem intr-o tava de cuptor pe care am uns-o cu putin unt. 


Dupa ce am aranjat merele in tava, deasupra lor presaram cele 6 linguri de zahar tos. 



Apoi dam tava la cuptor si lasam merele sa se coaca. Zaharul se va topi iar merele se vor inmuia coapte fiind. 
   
Pasul 2 Reteta de acasa : PRAJITURA CU MERE COAPTE: Pregatirea blatului
Dupa ce am pus merele la copt trebuie sa pregatim blatul. Pentru aceasta spargem ouale, separam albusurile de galbenusuri, dupa care amestecam galbenusurile cu cele 250 g zahar (aprox. 14 linguri), cu praful de copt si zaharul vanilat, cu cele 6 linguri de apa si 250 g faina (aprox. 20 linguri). (Am pus si echivalentul in linguri pentru ca mie imi este mult mai usor asa, si mi-am transformat cam toate retetele cu linguri in loc de grame.) Apoi adaugam albusurile batute spuma si amestecam. 

Blatul fiind astfel pregatit si merele fiind coapte, punem compozitia de blat peste merele coapte din tava si bagam tava din nou la cuptor pana se coace blatul. Cand blatul s-a copt, scoatem tava din cuptor.

Acum cu grija intoarcem prajitura pe un carpator (blat de lemn), astfel incat blatul sa ramana in partea de jos si merele deasupra.

Pasul 3 Reteta de acasa : PRAJITURA CU MERE COAPTE: Decorarea prajiturii
Dupa ce prajitura a fost scoasa din cuptor, o lasam la racit si in acest timp pregatim frisca. 


Asadar punem 500 g frisca lichida intr-un vas pentru mixer si o batem la viteza mare. 


Apoi punem frisca peste merele coapte, o intindem si decoram prajitura.


Cu o furculita i-am facut un model rapid, dar poate fi decorata in multe feluri, muuuulte modele.

Deasupra puteti pune cateva boabe de struguri (cum am pus eu) sau felii de mere, sau o lasati asa pur si simplu. Apoi o dati la rece. Este super fresh si delicioasa! 




Pofta Buna la Reteta de acasa : PRAJITURA CU MERE COAPTE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu