vineri, 3 mai 2013

Oua de Pasti

Tocmai am terminat de vopsit Ouale de Pasti. Anul acesta am vopsit ouale in 3 feluri: , vopsite cu hartie ornament speciala de vopsit ouale de Pasti, prin metoda servetelului si pictate cu acuarele (fetita mea le-a pictat). Iata fiecare metoda explicata si exemplificata cu fotografii:


Inainte de a vopsi ouale de Pasti, le-am spalat bine si le-am fiert la foc mic timp de 20 de minute. Apoi le-am vopsit dupa urmatoarele metode:

Metoda 1 Reteta de acasa : OUA DE PASTI: VOPSITE CU HARTIE ORNAMENT SPECIALA PENTRU OUALE DE PASTE


Am luat fiecare ou in parte si l-am impachetat in cate o bucata de hartie ornament de vopsit ouale de Pasti. Apoi am pus oul astfel impachetat intr-un ciorap si l-am legat strans cu ata. 




Apoi am pus ouale la fiert intr-un ibric pe aragaz. Le-am lasat sa fiarba 5 minute dupa care le-am pus putin in apa rece. Apoi am desfacut ciorapul si hartia de pe ele si cand s-au uscat le-am uns cu putina slanina de porc.



   

Metoda 2 Reteta de acasa : OUA DE PASTI: VOPSITE PRIN METODA SERVETELULUI 


Aceasta este o metoda foarte simpla: aveti nevoie de servetele cu orice model dar partea cea mai importanta este desfacerea servetelului. De obicei servetelul are 2 sau trei straturi. Ei bine, desfaceti aceste straturi si folositi primul de deasupra, adica cel cu modelul imprimat. Apoi taiati fiecare servetel in bucati mai mici, astfel incat cu fiecare bucata de servetel sa puteti "imbraca" un ou, deci sa fie suficienta pentru intreaga suprafata a oului.



Intr-un castronel amestecati putina apa cu faina pana obtineti un aluat mai subtire decat cel de clatite.


Apoi cu o pensula puneti apa cu faina pe o parte din ou si puneti servetelul deasupra. Dupa aceea continuati cu pensula sa puneti apa cu faina pe ou si chiar pe servetel, modelandu-l astfel si lipindu-l de ou pana cand intregul ou este acoperit. Apoi lasati oul sa se usuce.





Metoda 3 Reteta de acasa : OUA DE PASTI: PICTATE CU ACUARELE


O alta metoda de vopsire a oualor de Pasti este prin pictare cu acuarele: cu pensula si acuarele de toate culorile si bineinteles cu putina imaginatie puteti picta ouale de Pasti in fel si chip.

Asadar acestea au fost cele 3 metode de vopsire a oualor de Pasti pe care le-am folosit in acest an!


PASTE FERICIT SI SARBATORI CU BUCURIE TUTUROR!
HRISTOS A INVIAT!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu