duminică, 29 septembrie 2013

Gogosari umpluti cu varza alaturi de alte legume

Pentru ca inca este toamna si gospodinele inca mai pregatesc camara pentru iarna, va invit sa incercati o noua reteta de muraturi: Gogosari umpluti cu varza alaturi de alte legume. Aceasta reteta poate fi numita si Muraturi asortate ca in clasica reteta de muraturi asortate la butoi; deosebirea este ca in borcan predomina gogosarii umpluti cu varza. Pe langa gogosarii umpluti cu varza am pus castraveti, conopida, bucati de varza, feliute de morcov si cateva gogonele. Ingredientele sunt pentru un borcan de 10 litri.


Ingrediente:

- 2 verze albe potrivite
- 1 varza rosie
- 2 kg gogosari rosii
- 1 conopida mare
- 1 kg castraveti
- 1 kg gogonele
- 2 morcovi
- 1 lingurita boabe de piper negru
- 1 lingura boabe de mustar
- 20 catei de usturoi
- 3 foi de dafin
- 5 radacini de hrean
- 8 frunze de telina
- 6 litri de apa
- 2 litri otet
- 8 linguri sare grunjoasa
- 10 linguri zahar

Pasul 1 Reteta de acasa : GOGOSARI UMPLUTI CU VARZA ALATURI DE ALTE LEGUME: Pregatirea legumelor

Pentru acesti Gogosari umpluti cu varza, pregatim intai legumele. Spalam castravetii, gogonelele, gogosarii, conopida si frunzele de telina.

Apoi curatam gogosarii: le scoatem cotorul si semintele.

Conopida o rupem in buchetele. 

Apoi curatam hreanul, morcovii si cateii de usturoi. Daca vreti puteti pune si o telina (radacina) taiata in doua sau patru parti. 

Varza rodie o taiati in patru parti egale. 


Varza alba o tocati marunt si o frecati cu putina sare. Daca doriti puteti pastra si doua-trei bucati de varza pentru a le pune la murat alaturi de gogosarii umpluti cu varza.

   
Pasul 2 Reteta de acasa :  GOGOSARI UMPLUTI CU VARZA ALATURI DE ALTE LEGUME : Pregatirea saramurii

Dupa ce legumele au fost pregatite, le asezam in borcan. Pe fundul borcanului punem 3 - 4 bucati de hrean (daca bucatile sunt mai groase le taiem in fasii mai subtiri) si 2-3 frumze de telina. Apoi asezam gogosarii (pe care i-am umplut cu varza tocata) alaturi de gogonele, varza rosie si alba, castraveti, morcovi, etc. Dupa ce am umplut borcanul, deasupra punem cateva frunze de telina si cateva bucati de hrean. 








Apoi pregatim saramura: intr-o oala mai mare punem apa sa fiarba cu sarea, zaharul, boabele de piper, boabele de mustar, foile de dafin si otetul. Cand saramura incepe sa fiarba se toarna cu grija in borcan si se leaga cu celofan. Se da la rece in camara. 

Pentru ca eu am folosit un borcan atat de mare si era greu de mutat de colo - colo. Asa ca eu am pus borcanul in camara si am turnat acolo saramura, dupa care l-am legat cu celofan. 



Pofta Buna la Reteta de acasa : 
GOGOSARI UMPLUTI CU VARZA ALATURI DE ALTE LEGUME !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu